Uzdrawiająca terapia redukująca stres i podnosząca poziom energii w ciele, psycho-emotional yoga therapy

Możemy wyróżnić różne rodzaje stresu:

Stres mentalny - spowodowany jest zaprzeczaniem, krytyką, zdezorientowaniem, wewnętrznymi konfliktami, brakiem motywacji i kontroli nad sytuacją. Powoduje on między innymi depresje, choroby psychiczne, zaburzenia lękowe i problemy z pamięcią.

Stres fizyczny - spowodowany jest bezsennością, długotrwałymi infekcjami, przepracowaniem, bólem czy nadmiarem wysiłku fizycznego. Powoduje on między innymi zaburzenia odporności, zaburzenia endokrynologiczne, problemy związane z układem pokarmowym i  krwionośnym.

Stres emocjonalny i duchowy - spowodowany jest  nudą i apatią, bezsilnością, frustracją i  emocjami, między innymi takimi jak: strach, lęk, gniew, ekscytacja i niepokój. Przyczynia się między innymi do zmęczenia, zaburzeń snu i koncentracji oraz nerwowości.

 Stres chemiczny – wywołuje go nikotyna, alkohol, cukier, kofeina, konserwanty, pleśń, alergeny i toksyczne substancje chemiczne. Przyczynia się między innymi do zmęczenia, zaburzeń snu i koncentracji, nerwowości, zaburzeń odporności, problemów związanych z układem pokarmowym, nerwowym i  krwionośnym.

Wszystkie rodzaje stresu, fizyczny, mentalny, emocjonalny, duchowy i chemiczny, przyczyniają się do wywołania napięcia w ciele. Według Kinga - doktora psychologii i eksperta w dziedzinie Huny - stres to nie tylko odpychanie, ciągnięcie, naciskanie, skręcanie, ale również opór, jaki powstaje na skutek tego typu działań. Kiedy pojawia się opór pojawia się i stres. To właśnie opór wywołuje napięcie, a napięcie przyczynia się do wielu problemów.

Co powoduje napięcie w ciele?

Niedostatek lub brak najbardziej potrzebnych do życia rzeczy (odzież, schronienie, pożywienie itd.) powoduje napięcie. Konflikty wewnętrzne (i związane z nimi sprzeczne motywacje) pomiędzy dążeniem a ucieczką. Coś bardzo chcemy osiągnąć w życiu, ale boimy się konsekwencji zaangażowania w działania, służące realizacji naszych pragnień. Stąd będą w nas obecne impulsy zarówno chęci działania, jak i lęku przed tym działaniem. Kiedy krytykujemy drugą osobę, chcąc świadomie albo podświadomie zranić ją, oddalić się od niej (aby uniknąć bólu bycia z nią w bliskiej relacji) lub zmienić ją, tak jakbyśmy tego chcieli, wtedy również produkujemy w naszym ciele napięcie. Również długotrwałe ekscytowanie się czymś sprawia, że możemy zaniedbać nasze ciało i nie dać mu odpowiedniej ilości wypoczynku. A brak wypoczynku rodzi też napięcie. Długotrwałe unieruchomienie ciała lub siedzenie w jednej pozycji również powoduje napięcie fizyczne w ciele.

Bardzo często jesteśmy dla naszego ciała największym wrogiem. Naszymi destrukcyjnymi myślami i emocjami przyczyniamy się do tego, że nasz organizm uczula się na nas samych lub ma awersję do nas samych i wywołuje choroby alergiczne i autoimmunologiczne.

Hormony stresu, takie jak kortyzol i adrenalina, mogą być stale wydzielane do naszego organizmu, kiedy ciągle żyjemy w stałym poczuciu złości czy zagrożenia lub jesteśmy przepełnieni gniewem, kiedy nasza osobowość nie jest w stanie poradzić sobie z zaistniałą sytuacją i  kiedy jesteśmy stale krytykowani. 

Objawy stresu dość często pokazują człowiekowi potrzeby, które wymagają zaspokojenia, informują nas o braku miłości i wdzięczności w stosunku do siebie i innych. Według medycyny chińskiej, stres, jakiemu podlegają narządy naszego ciała, ma swoje źródło głównie w emocjach i uczuciach. Stres sercowy ma swoje źródło w niepewności. Stres wątroby ma związek z niezadowoleniem i brakiem zdecydowania. Stres śledziony i żołądka jest wynikiem zmartwień i częstego ich rozpamiętywania. Na stres nerek i układu moczowego wpływa odczuwanie lęku.

Momenty, w których przeżywamy stres, konflikty i niepokój, sygnalizują nam, jakie informacje, emocje, uczucia, przekonania kryją się w naszej podświadomości. Stres jest brakiem rozluźnienia. Smutek jest brakiem radości. Jeśli chcesz mniej odczuwać stres, to częściej rozluźniaj swoje mięśnie.

Kiedy nasz mózg otrzymuje informację o emocjonalnym lub fizycznym zagrożeniu po tym, jak: poczujemy się nieakceptowani; napotykamy na coś, czego nie znamy lub czego boimy się; obawiamy się utraty czegoś lub kogoś, wydzielają się do krwi hormony stresu. To osądzanie danej sytuacji, jako niekorzystnej, a nie sama sytuacja wywołuje w nas złość, wstyd, poczucie winy i lęk, itp.

Stres pojawia się wtedy, kiedy żyjesz pod presją. Wiedza na temat stresu i sposobów radzenia sobie z nim pozwala nam lepiej funkcjonować i skutecznie radzić sobie z problemami. Podczas indywidualnych spotkań zapoznasz się z przyczynami stresu, jego objawami, rodzajami myślenia i przekonań zniekształcającymi obraz świata.Dowiesz się, jak oswoić stres, radzić sobie z emocjami i zamartwianiem się. Poznasz postawy, myślenie, dietę i ćwiczenia fizyczne redukujące stres, techniki relaksacyjne i oddechowe. Jestem autorką wielu artykułów naukowych i nienaukowych z dziedziny radzenia sobie ze stresem. Mogę zaproponować skuteczne, propagowane obecnie na świecie metody radzenia sobie ze stresem fizjologicznym.

Zachęcam Cię również do odbycia INDYWIDUALNEGO TRENINGU ANTYSTRESOWEGO I ANTYLĘKOWEGO 

Stres jest aktywną reakcją, mobilizującą organizm ludzki do odpowiedzi na stawiane mu wymagania lub nieznaną mu sytuację. Może być on odpowiedzią organizmu zarówno na realną sytuację, jak i na zdarzenie odczuwane przez człowieka jako zagrażające. W większości przypadków stres wywołuje niemożność poradzenia sobie z daną sytuacją, ze względu na niekorzystną ocenę własnych możliwości. Nadmierny stres spowodowany głównie presją życia i sposobami w jaki się go odbiera, leży u podstaw większości chorób i dysfunkcji, pozbawia człowieka radości i spokoju i - w konsekwencji - zdrowia.

Sesje będą zaprojektowane pod kątem Twoich indywidualnych potrzeb.

Niektóre elementy programu antystresowego i antylękowego:

  • Zdiagnozowanie najważniejszych obszarów stresu i stylów radzenia sobie ze stresem.
  • Uświadomienie sobie stresu, czyli odczucie symptomów przeżywanego stresu, a więc bycie świadomym tego, co się dzieje w moim organizmie na poziomie fizycznym i emocjonalnym.
  • Zidentyfikowanie źródeł stresu, czyli sytuacji, zdarzeń, które wywołują we mnie różne emocje,   między innymi, takie jak: lęk, strach, niepokój. 
  • Określenie, jakie znaczenie mają dla klienta te sytuacje, czy zdarzenia. 
  • Zdiagnozowanie irracjonalnych przekonań zniekształcających obraz świata. Praca z konstruktywnymi przekonaniami.
  • Poznanie postaw, myślenia, pokarmów i ćwiczeń fizycznych redukujących stres, technik relaksacyjnych i oddechowych. Jak żyć tu i teraz.
  • Dokonanie spokojnej oceny sytuacji, nie zawężającej i nie zniekształcającej rzeczywistości oraz obiektywnej interpretacji zdarzeń.
  • Radzenie sobie z zamartwianiem się i czarnowidztwem.

                                                                       MEDYTACJA UWAŻNOŚCI

Służy byciu tu i teraz, nie pragnącym niczego i nie goniącym za czymś. Pomaga w uwolnieniu z siebie wszystkiego, co zostało przez nas stłumione i zakłóca nam życie, w rozwiązaniu ukrytych, wewnętrznych konfliktów, rozładowaniu stresów i starych urazów, uzyskaniu głębokiego stanu świadomości oraz w odkryciu nowych sposobów widzenia rzeczywistości. Ułatwia  zachowanie równowagi w pełnym pośpiechu życiu i służy kreowaniu życia, w którym jak najczęściej przebywa się w chwili obecnej. Pomaga zachować świadomość bycia tu i teraz oraz uważności. Praca z oddechem pozwala uaktywnić stłumione uczucia i myśli zmagazynowane w ciele i umyśle. Rozluźniając ciało i ufając własnym przeczuciom i możliwościom łatwiej jest zrozumieć, co ciało chce nam powiedzieć.

Medytacja jest skuteczna przy niepokoju, lęku, stresie, złości, wypaleniu zawodowym, niskim poczuciu własnej wartości. Służy refleksji i budowaniu bardziej satysfakcjonujących związków i relacji z innymi. Jest polecana w celu przeciwdziałania chorobom serca i innym. 

PSYCHO-EMOTIONAL YOGA THERAPY

W psycho-emotional jodze stosuje się różne pozycje w celu rozluźnienia i uspokojenia ciała, przekraczania własnych ograniczeń  i pobudzenia w nim przepływu energii.

Uważne i powolne ruchy rozciągające ciało pozwalają odprężyć się. Śledząc ruchy ciała i analizując doznania w ciele można rozpoznać, w której części ciała ma się napięte mięśnie. Oddychamy w miejsce, gdzie czujemy największy dyskomfort w ciele. Ćwicząc, koncentrujemy się na doznaniach płynących z ciała, związanych z oddechem. Z każdym wydechem powtarzamy w myślach: rozluźniam się coraz bardziej.

Ćwiczenia fizyczne oparte na psycho-emotional jodze i skoncentrowane na świadomości ciała i oddechu pomagają uwolnić się od kompulsywnych myśli i kompulsywnego stylu myślenia poprzez skierowanie uwagi na swój oddech i rejony ciała w których odczuwa się największe napięcie. A następnie skierowanie oddechu do miejsc najsilniej napiętych. Kiedy ćwiczymy mogą pojawiać się jakieś miłe lub przykre wspomnienia. Wtedy dobrze jest rozpoznać emocje i doznania fizyczne, jakie nam towarzyszą w danej sytuacji w związku ze wspomnieniami, czy myśleniem o przykrych czy miłych sytuacjach, jak również treść powtarzających się myśli.

Co mogę Ci zaoferować:

  • dobór ćwiczeń pod kątem Twoich dolegliwości psychicznych
  • możliwość eksperymentowania z różnymi rodzajami ruchu
  • pracę nad uwolnieniem różnych emocji z ciała  poprzez rytmiczny oddech, koncentrację umysłu i medytację w ruchu.

Jeżeli trudno jest Ci podjąć decyzję o uczęszczaniu na sesje terapeutyczne czy skorzystaniu z konsultacji psychologicznych, choćby ze względów finansowych, mam dla Ciebie wspaniałe rozwiązanie. Zachęcam Cię do przeczytania książki mojego autorstwa "Życie i zdrowie masz tylko jedno".

Więcej informacji o książce, mnóstwo opinii czytelników i blogerów, dziesiątki wpisów z forów internetowych, spis treści, wybrane fragmenty książki oraz formularz zamówienia znajdziesz na stronie:http://www.psychologwarszawa.biz.pl/?ksiazki-autorstwa-violetty-wroblewskiej-zycie-i-zdrowie-masz-tylko-jedno-i-studium-sztuki-lepszego-zycia,21